pátek 20. března 2020

7.A - ŘEŠENÍ Z 19.3.


OPRAVTE SI, JAK JSTE ZVYKLÍ (ZELENOU)!


Určete větné členy ve větách:

Mirek mi pomohl s domácím úkolem.
Pomalu začínalo svítat.
Z dnešních novin jsem se dozvěděl o možnosti nové brigády.


Mirek mi pomohl domácím úkolem.
Přísudek: pomohl
Podmět: Mirek
Předmět: mi (3.p.), s úkolem (7.p.)
Přívlastek: domácím (PKS)

Pomalu začínalo svítat. (ono)
Přísudek: začínalo svítat
Podmět: ono (nevyjádřený)
PU: pomalu (PUZ)

Z dnešních novin jsem se dozvěděl o možnosti nové brigády.  (já)
Přísudek: jsem se dozvěděl
Podmět: já (nevyjádřený)
Předmět: o možnosti (6.p.)
PU: z novin (PUM)
Přívlastek: dnešních (PKS), brigády (PKN), nové (PKS) 

A POZOR!!!  


V pondělí (23.3) v 9 hod zveřejním na blogu zadání úkolu na určování větných členů. První 3 z vás, kteří mi na mail (iveta.zimna@zsdl.cz) pošlou správné řešení, dostanou malou jedičku.


Žádné komentáře:

Okomentovat